W przypadku, gdy w samochodzie zamontowane jest zamachowe koło dwumasowe, wówczas należy być przygotowanym na to, że po przejechaniu od 60 000 do 200 000 km, trzeba będzie je naprawić lub wymienić. Dwumasy wykazują się raczej dużą awaryjnością, co wynika ze złożonej budowy oraz intensywnej eksploatacji. To, jak szybko dojdzie do zużycia czy uszkodzenia zależy między innymi od modelu i typu samochodu, ale również od stylu jazdy kierowcy. Natomiast jeśli zauważy on niepojące drgania i stukanie, które pochodzą z silnika, problemy ze zmianą biegów, a także z płynnym ruszaniem, powinien jak najszybciej zadbać o wymianę koła dwumasowego.
Wielu właścicieli pojazdów sądzi, że w przypadku awarii dwumasy mają wybór pomiędzy dwoma rozwiązaniami – zakupem nowej, oryginalnej części lub znalezieniem zamiennika. Pierwsza z tych opcji pozwala na przejechanie kolejnych dziesiątek, a może nawet dwóch setek tysięcy kilometrów, jednak jest droga. Druga wydaje się znacznie tańsza, ale w ostatecznym rozrachunku wcale taka nie jest. Zamienniki szybko się zużywają i wymagają kolejnej wymiany. Na szczęście jest jeszcze jedno wyjście, które polega na naprawie albo kupieniu zregenerowanego już wcześniej koła dwumasowego. Oczywiście trzeba się zorientować czy modernizacją zajmują się fachowcy, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie oraz korzystają z wysokiej jakości materiałów. Jeśli tylko firma udziela półrocznej gwarancji na sprzedawane części, można być spokojnym, że są one w pełni sprawne, bezpieczne i spełnią oczekiwania właściciela auta. Jakość profesjonalnie zregenerowanych oraz całkiem nowych kół dwumasowych jest porównywalna, jednocześnie różnią się znacznie pod względem cenowym.
Zakup dwumasy, która poddana została procesowi gruntownej naprawy ma kilka ważnych zalet. Przede wszystkim pozwala na komfortową jazdę bez wydawania dużej ilości pieniędzy. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że okres prawidłowego funkcjonowania koła dwumasowego zależy w znacznym stopniu od kierowcy. Powinien zwracać uwagę na to, aby nie jeździć zbyt często na najniższych obrotach silnika oraz na biegu jałowym. Na szybsze zużywanie się tego podzespołu wpływają też zaburzenia pracy silnika, zapłonu i wtrysku. Kiedy właściciel wie, w jaki sposób wydłużyć okres eksploatacji części samochodowych, wówczas istnieje szansa, że do wymiany koła dwumasowego będzie dochodziło tak rzadko, jak to tylko możliwe.