Czy warto regenerować wtryskiwacze
Czy warto regenerować wtryskiwacze
19 października 2017
Regeneracja turbiny - czy to dobry pomysł
Regeneracja turbiny – czy to dobry pomysł?
19 października 2017

Jakie mogą być objawy i przyczyny zużycia sprzęgła

Jakie mogą być objawy i przyczyny zużycia sprzęgła

 

Objawy zużycia sprzęgła

 

Fakt, że sprzęgło ma ograniczoną żywotność, nie dziwi raczej żadnego z właścicieli samochodu. Jednak każdy powinien wiedzieć też, jakie są najbardziej typowe objawy zużycia tego podzespołu. Bardzo charakterystyczny jest brak reakcji pojazdu podczas gwałtownego dodawania gazu i to, że auto rusza dopiero po całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Z kolei, kiedy się go wciska można wyczuć twardnienie, a także usłyszeć szum, który dochodzi ze skrzyni biegów. Brak możliwości zmiany biegu, szarpanie podczas ruszania oraz dziwny zapach również wskazują na problemy ze sprzęgłem.

 

Jakie mogą być objawy i przyczyny zużycia sprzęgła

Co robić, jak już dojdzie do zużycia części?

 

 

Jeśli tylko istnieje podejrzenie, że jest ono uszkodzone, trzeba od razu udać się do warsztatu, gdzie zostanie wymienione. W przeciwnym razie kierowca naraża siebie i pasażerów na niebezpieczną oraz niekomfortową jazdę. Poza tym im szybciej sprzęgło trafi do rąk fachowca, tym większa szansa, że będzie można poddać je regeneracji. Jest to znacznie tańsze niż zakup nowej części. Istnieje jeszcze jedna opcja, która polega na nabyciu używanego sprzęgła. Takie rozwiązanie jest również bardzo korzystne pod względem finansowym i pozwala na przejechanie wielu kilometrów bez konieczności wymiany mechanizmu. Natomiast musi zostać spełniony istotny warunek – regeneracją powinni zająć się profesjonaliści, którzy mają dostęp do odpowiedniego wyposażenia, materiałów, elementów zamiennych itd.

 

Jak nie doprowadzić do zbyt szybkiego zużycia sprzęgła?

 

Bez względu na to czy chodzi o całkiem nowy samochód, czy też pojazd ze sporym przebiegiem, w którym zamontowana została zregenerowana część, trzeba przestrzegać pewnych zasad, aby nie zużywała się zbyt szybko. Należy unikać jazdy na półsprzęgle, a podczas dokonywania zmiany biegu wciskać pedał do końca. Kierowca powinien zwracać uwagę, aby robić to z wyczuciem. Gwałtowne wciskanie i puszczanie sprzęgła, czy dodawanie gazu, kiedy noga znajduje się na pedale, to kolejne przyzwyczajenia, które na pewno przyśpieszą wizytę w warsztacie. Podobnie jak ruszanie na hamulcu ręcznym lub z drugiego biegu. Na stan sprzęgła mają też wpływ warunki jazdy, ale jeśli mieszka się w mieście, to niewiele da się zrobić w tym zakresie. Kiedy auto utknie w korku można tylko uzbroić się w cierpliwość i oczywiście nie trzymać nogi na sprzęgle, kiedy nie jest to potrzebne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *