Budowa działanie wymagania projektowe turbosprężarki
Budowa, działanie, wymagania projektowe turbosprężarki
7 czerwca 2019
Skup aut w Poznaniu – czy warto skorzystać?
1 września 2019

Co musisz wiedzieć o wtryskiwaczach diesla?

Co musisz wiedzieć o wtryskiwaczach diesla

W przeciwieństwie do wtryskiwaczy benzynowych, wtryskiwacze diesla nie są tak podatne na rozwój zanieczyszczeń. W rzeczywistości objawy, które przypisuje się brudnym wtryskiwaczom – utrata mocy, brak rozruchu, słaba praca, zwiększone zużycie paliwa, czy też dym – często nie są związane z osadami we wtryskiwaczach.

Wtryskiwacze w silnikach wysokoprężnych pracują przy bardzo wysokich ciśnieniach, co pomaga utrzymać je w czystości. Jednocześnie oznacza to, że z czasem się zużywają. Zatem dysze muszą być wymieniane w regularnych odstępach czasu. Z pewnością większość wtryskiwaczy, które wykonały 100 tysięcy kilometrów, nie będzie w najlepszym stanie, a żadne czyszczenie tego nie zmieni.

Wiele osób może zadać sobie w tej chwili pytanie, jak więc odróżnić brudne wtryskiwacze od zużytych. Najprościej jest oczywiście zabrać je do specjalisty od wtrysku oleju napędowego, które je przetestuje.

Co musisz wiedzieć o wtryskiwaczach diesla?

We wtryskiwaczach i pompach z silnikiem wysokoprężnym nie ma części, które mogłyby być serwisowane przez użytkownika. Jeśli zamierzasz wykonać regenerację wtryskiwacza samodzielnie, ogranicz to do wymiany filtru paliwa. Specjalizujemy się między innymi w profesjonalnej regeneracji wtryskiwaczy.

Chemiczne środki czyszczące mogą pomóc w czyszczeniu brudnego układu paliwowego, rozluźnieniu osadów, powodując tym samym zablokowanie filtra paliwa lub inne problemy. Nie zregenerują one wtryskiwacza ani nie wyeliminują problemu mechanicznego w silniku. Jeśli zdecydujesz się podążać drogą samodzielnej regeneracji wtryskiwacza, bądź przygotowany na to, że może to nie w pełni rozwiązać problem i że po pewnym czasie może być potrzebna profesjonalna regeneracja wtryskiwaczy.

Co musisz wiedzieć o wtryskiwaczach diesla

Inne kwestie związane z regeneracją wtryskiwaczy

Nawet profesjonalna regeneracja wtryskiwaczy nie będzie w stanie dać z siebie wszystkiego, jeśli reszta silnika nie będzie odpowiednia. Wiele problemów z wydajnością silnika wynika z podstawowych problemów związanych z jego konserwacją lub w wyniku naturalnego zużycia. Dlatego też przed obwinianiem układu paliwowego ważne jest, aby najpierw sprawdzić inne kwestie:

  • Rozważ ogólny stan silnika. Zużyty silnik nie działa prawidłowo. Test kompresji może pomóc w ustaleniu tego. Należy przy tym pamiętać, że zużyty silnik może nadal mieć zadowalającą kompresję.
  • Sprawdź, czy nie ma zablokowanych filtrów powietrza. Jest to powszechna przyczyna słabej wydajności i nadmiernego dymu.
  • Sprawdź, działanie świecy żarowej, jeśli trudno jest ją uruchomić lub silnik nie odpala prawidłowo. Nie wszystkie świece żarowe mogą działać, powodując rozruch silnika tylko na niektórych cylindrach.
  • Sprawdź, błędy systemu zarządzania silnikiem. Lampka kontrolna silnika może się zapalić lub nie – wymaga to specjalistycznej wiedzy i sprzętu do diagnozowania.
  • W przypadku niektórych silników wysokoprężnych wyposażonych w układ wtrysku oleju napędowego Common Rail niezbędna jest odpowiednia jakość oleju silnikowego. Użycie niewłaściwego oleju może spowodować różnego rodzaju problemy z wydajnością silnika.

Komentarze są wyłączone.