W przeciwieństwie do wtryskiwaczy benzynowych, wtryskiwacze diesla nie są tak podatne na rozwój zanieczyszczeń. W rzeczywistości objawy, które przypisuje się brudnym wtryskiwaczom – utrata mocy, brak rozruchu, słaba praca, zwiększone zużycie paliwa, czy też dym – często nie są związane z osadami we wtryskiwaczach.
Wtryskiwacze w silnikach wysokoprężnych pracują przy bardzo wysokich ciśnieniach, co pomaga utrzymać je w czystości. Jednocześnie oznacza to, że z czasem się zużywają. Zatem dysze muszą być wymieniane w regularnych odstępach czasu. Z pewnością większość wtryskiwaczy, które wykonały 100 tysięcy kilometrów, nie będzie w najlepszym stanie, a żadne czyszczenie tego nie zmieni.
Wiele osób może zadać sobie w tej chwili pytanie, jak więc odróżnić brudne wtryskiwacze od zużytych. Najprościej jest oczywiście zabrać je do specjalisty od wtrysku oleju napędowego, które je przetestuje.
We wtryskiwaczach i pompach z silnikiem wysokoprężnym nie ma części, które mogłyby być serwisowane przez użytkownika. Jeśli zamierzasz wykonać regenerację wtryskiwacza samodzielnie, ogranicz to do wymiany filtru paliwa. Specjalizujemy się między innymi w profesjonalnej regeneracji wtryskiwaczy.
Chemiczne środki czyszczące mogą pomóc w czyszczeniu brudnego układu paliwowego, rozluźnieniu osadów, powodując tym samym zablokowanie filtra paliwa lub inne problemy. Nie zregenerują one wtryskiwacza ani nie wyeliminują problemu mechanicznego w silniku. Jeśli zdecydujesz się podążać drogą samodzielnej regeneracji wtryskiwacza, bądź przygotowany na to, że może to nie w pełni rozwiązać problem i że po pewnym czasie może być potrzebna profesjonalna regeneracja wtryskiwaczy.
Nawet profesjonalna regeneracja wtryskiwaczy nie będzie w stanie dać z siebie wszystkiego, jeśli reszta silnika nie będzie odpowiednia. Wiele problemów z wydajnością silnika wynika z podstawowych problemów związanych z jego konserwacją lub w wyniku naturalnego zużycia. Dlatego też przed obwinianiem układu paliwowego ważne jest, aby najpierw sprawdzić inne kwestie: