Jak dbać o samochód z silnikiem diesla
Jak dbać o samochód z silnikiem diesla?
31 stycznia 2019
Problemy ze sprężarką klimatyzacji
Problemy ze sprężarką klimatyzacji
6 lutego 2019
Pokaż wszystkie

Koło zamachowe o pojedynczej masie vs podwójnej

Koło zamachowe o pojedynczej masie vs podwójnej

W zależności od pojazdu jest on wyposażony fabrycznie w jedno masowe koło zamachowe lub podwójne. Większość europejskich samochód jest wyposażona w koło o podwójnej masie, jak się okazuje nie bez powodu. Omówimy tę koncepcję oraz to czy warto dokonać zamiany z jednego rodzaju na drugi. Przeczytaj poniższy artykuł, abyś mógł dokonać świadomej decyzji dotyczącej Twojego samochodu.

Koło zamachowe o pojedynczej masie vs podwójnej

Kiedy przyszedł w aucie czas na naprawę sprzęgła jest to świetny moment, aby wziąć pod uwagę również stan techniczny koła zamachowego. Może okazać się, że jest to czas na regenerację koła dwumasowego lub przekształcenie jednej opcji na drugą. Istnieje kilka zalet oraz wad stosowania każdego z rodzajów kół zamachowych.

Zalety i wady koła dwumasowego

Niewątpliwą zaletą koła zamachowego o podwójnej masie jest płynna praca, tłumienie hałasu oraz drgań. Główną wadą koła o podwójnej masie okazuje się koszt. Ma to jednak swoje uzasadnienie, ponieważ montaż jest bardziej skomplikowany oraz musi zostać zastąpiony jako kompletna jednostka. Istotne jest również to, że w przeciwieństwie do pojedynczego koła, po naprawie sprzęgła, trudno jest dostać się do koła zamachowego o podwójnej masie. Z powodu pustego kształtu koła zamachowego o podwójnej masie, tylna masa jest często bardzo cienka, co obniża jej zdolność do pochłaniania ciepła.

Bardziej szczegółowe zalety i wady koła zamachowego o podwójnej masie omówiliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów.

Zalety i wady koła o pojedynczej masie

Z kolei pojedyncze koło zamachowe zapewnia bezpośredni kontakt między silnikiem a zespołem sprzęgła. Niektóre tarcze sprzęgła zawierają sprężyny, które pomagają tłumić drgania, ale ogólnie nie tłumią one wibracji silnika. Dźwięk ten nie będzie z pewnością bardzo głośny, ale wielu kierowców nie lubi tego podczas jazdy. Jest to jeden z głównych powodów, dla których właściciele aut wybierają koło o podwójnej masie.

Koło zamachowe o pojedynczej masie vs podwójnej
Pojedyncze koło zamachowe jest tańsze niż to o podwójnej masie w przypadku wymiany. Ten rodzaj koła pozwala również na szybsze obroty silnika. Ponadto pojedyncze koło zamachowe nie ma wewnętrznych ruchomych części, a zatem jest znacznie lżejsze niż podwójne koło.

Czy warto dokonać zamiany?

Przejście z koła o podwójnej masie na pojedyncze jest możliwe praktycznie w każdym pojeździe. Niezbędny jest do tego odpowiedni zestaw. Przed dokonaniem zmiany pamiętaj, że koło o podwójnej masie zapewnia uczucie komfortu. Wpływa to zdecydowanie na odczucia w czasie jazdy. Kiedy zmienisz koło na pojedyncze to możesz doświadczyć uczucia zwiększenia drgań w aucie. Ponadto po zamontowaniu koła zamachowego o pojedynczej masie prawie zawsze zauważalny jest wzrost hałasu.

Aby uzyskać więcej informacji o regeneracji koła dwumasowego, jak i korzyści z jego posiadania zachęcamy do kontaktu z nami.

Komentarze są wyłączone.