Nie można się łudzić, że samochód, nawet najwyższej klasy, zawsze będzie działał bez zastrzeżeń. Wcześniej czy później jego części zaczną się zużywać, a wtedy konieczne stanie się podjęcie decyzji co zrobić – wymienić je na nowe, zamienniki lub odnowione, a może zregenerować? Oczywiście warto zapytać o radę zaufanego mechanika.
Pierwsza opcja polega na zakupieniu nowych, oryginalnych podzespołów. Główne zalety? Zyskuje się od razu gwarancję, że będą niezawodne oraz pozwolą na bezproblemową jazdę przez dłuższy czas. To poczucie spokoju jest bezcenne, ale z drugiej strony nie każdego stać na części, które je zapewnią. W takiej sytuacji można rozważyć nabycie zamiennika. Powszechnie uważa się, że zamiennik charakteryzuje znacznie niższa jakość od markowych podzespołów. Jednakże wszystko zależy od ich kategorii, bo dostępne są zarówno części Premium, które dorównują oryginałom, jak i podzespoły o nieco krótszym okresie eksploatacji oraz wreszcie zwyczajne podróbki. Jeżeli cena danej części jest podejrzanie niska, lepiej się nią nie interesować.
Kolejna możliwość wiąże się z oddaniem zużytego sprzęgła czy wtryskiwacza do regeneracji, ewentualnie zakupem podzespołu, który został już poddany temu procesowi. Dzięki gruntownemu wyczyszczeniu oraz wymianie szwankujących elementów, sporo części samochodowych może odzyskać swoje pierwotne własności użytkowe. Ważne jest to, w jakim stanie trafiają do wyspecjalizowanego warsztatu. Tak naprawdę dopiero fachowiec może stwierdzić czy regeneracja w ogóle ma sens. Natomiast jeśli właściciel auta chce kupić odnowioną część, powinien zwrócić szczególną uwagę na wiarygodność źródła, z którego ona pochodzi. W przypadku, gdy umiarkowanie uszkodzonym podzespołem zajmują się profesjonaliści, wówczas produkt końcowy jest faktycznie bardzo atrakcyjny. Pod względem właściwości i żywotności jest porównywalny do całkiem nowej części, ma jednak zdecydowanie niższą cenę.