Co musisz wiedzieć o ubezpieczeniu auta
Co musisz wiedzieć o ubezpieczeniu auta
2 listopada 2023
Testy ADAC: Jak wypadają opony zimowe i całoroczne?
Testy ADAC: Jak wypadają opony zimowe i całoroczne?
17 listopada 2023

Remont pompy wspomagania kierownicy

Remont pompy wspomagania kierowcy

Remont pompy wspomagania kierowcy

Układ wspomagania kierownicy montowany jest w nowoczesnych pojazdach w celu ułatwienia kierowania. Podczas eksploatacji zespół wspomagania kierownicy jest narażony na naprężenia, dlatego może wymagać odbudowy…

Cechy konstrukcyjne i przeznaczenie

Głównym elementem wspomagania hydraulicznego jest pompa. Pompuje on płyn ze zbiornika do rur, a następnie transportuje go przez pierścień pod wysokim ciśnieniem. W zależności od rodzaju mechanizmu, jednostki te należą do następujących typów:

  1. Typ bramy;
  2. Typ płyty.

Oprócz ułatwiania manewrowania na drodze, pompa wspomagania kierownicy pomaga amortyzować wstrząsy powstałe na nierównej nawierzchni. Dodatkowo element ten zmniejsza ryzyko wypadku w przypadku rozerwania opony, zwłaszcza na przednich kołach.

Główne przyczyny i objawy usterek

Naprawa hydraulicznej pompy wspomagającej może być konieczna w różnych przypadkach. Zespół montowany przesuwnie jest bardzo trwałym mechanizmem, jednak w przypadku niewłaściwego użytkowania może dojść do wypadków, które będą wymagały diagnostyki i regeneracji pompy wspomagania.

Remont pompy wspomagania kierowcy
Remont pompy wspomagania kierowcy

Urządzenie może ulec awarii z następujących powodów:

  • Wyciek i utrata poziomu płynu;
  • Jeśli płyn nie był wymieniany przez dłuższy czas;
  • Jeśli przed daną jednostką zastosowano niewłaściwy materiał;
  • Jeśli do systemu dostanie się obca materia;
  • Jeśli agregat hydrauliczny uległ przegrzaniu.

Sprawdź także: Testy ADAC: Jak wypadają opony zimowe i całoroczne?

Właściciel samochodu może łatwo wykryć problemy z jednostką, nawet samodzielnie. Przesterowanie występuje zazwyczaj na biegu jałowym lub na niskich obrotach, przy skręcaniu kół. Wysiłek znika przy zwiększeniu obrotów silnika. Mogą również wystąpić nieprzyjemne odgłosy pracy układu kierowniczego. Inną wskazówką, że części układu kierowniczego wymagają naprawy, jest obecność wycieku płynu. Można to łatwo rozpoznać po plamach na nawierzchni drogi lub częściach silnika. Nierzadko zdarza się, że łożysko gwiżdże.

Główne przyczyny i objawy usterek
Główne przyczyny i objawy usterek

W przypadku pojawienia się któregokolwiek z powyższych objawów konieczny jest zewnętrzny przegląd całego układu kierowniczego, po którym można podjąć decyzję, czy pompa układu kierowniczego wymaga naprawy. Jeśli kontrola zewnętrzna nie jest wystarczająca, zaleca się wykonanie pełnego zestawu prac, takich jak: 

  • Demontaż pompy;
  • Czyszczenie podzespołów i części urządzenia;
  • Wymiana zużytych uszczelek i uszczelnień za pomocą oryginalnego zestawu naprawczego;
  • Jeśli odbudowa nie jest możliwa, wymiana na nowy.

Na ostateczną cenę ma wpływ wiele czynników takich jak zakres prac, model, rodzaj usterki itp. Naprawa jest możliwa tylko po przeprowadzeniu procedur diagnostycznych.

Komentarze są wyłączone.