Zadbaj o swoją turbosprężarkę
Zadbaj o swoją turbosprężarkę
12 stycznia 2019
Jak długo powinna służyć sprężarka klimatyzacji
Jak długo powinna służyć sprężarka klimatyzacji?
18 stycznia 2019

Zalety dwumasowego koła zamachowego

Zalety dwumasowego koła zamachowego

Dwumasowe koło zamachowe, działa tak samo jak konwencjonalne koło zamachowe. Istnieją pewne zalety oraz wady korzystania z tego rozwiązania. Oto, co musisz wiedzieć o podwójnym kole zamachowym oraz o najistotniejszych zaletach i wadach.

Zalety dwumasowego koła zamachowego

Prawdą jest, że koła zamachowe o podwójnej masie mają wiele istotnych dla kierowców zalet. Przede wszystkim w zakresie redukcji drgań, hałasu związanych ze staroświeckimi konstrukcjami sprzęgła pojedynczego koła zamachowego. Coraz gęstszy ruch na polskich drogach wymaga maksymalnej koncentracji ze strony wszystkich kierowców. Z tego też powodu bardzo istotne jest, minimalizowanie źródeł rozpraszania uwagi. Technologia dwumasy umożliwia spokojną, bezpieczną oraz płynną jazdę. Współcześnie nadwozia stają się coraz cichsze a wiele podzespołów staje się lżejszych, aby zmniejszyć masę i tym samym zaoszczędzić paliwo.

Oprócz wysokiego komfortu jazdy, koła dwumasowe promują jazdę, podczas której zmniejszona jest emisja CO2. Co więcej technologia duwmasy nie wymaga konserwacji.

Zalety dwumasowego koła zamachowego

Wady dwumasowego koła zamachowego

Jedną z największych skarg, jaką kierowcy mają na temat kół zamachowych o podwójnej masie jest to, że często trzeba je wymieniać. Kolejna wada to fakt, że są one drogie w wymianie. Co więcej – podwójna jednostka masy musi zostać wyrzucona po zużyciu. Kolejny problem dotyczy wydajności. Koła zamachowe o podwójnej masie są dostrojone do bardzo specyficznego momentu obrotowego. Jeśli na przykład zmodernizujesz silnik, aby uzyskać większą moc, zwiększysz tym samym moment obrotowy. Przez co koło zamachowe poddawane jest większemu obciążeniu niż zostało zaprojektowane. Zatem każde koło dwumasowe jest odpowiednio dopasowane do charakterystyki pracy silnika. Gdy będziemy chcieli zwiększyć jego wydajność to z pewnością spowoduje awarię lub też przedwczesne uszkodzenie dwumasy.

Podsumowanie zalet i wad

Jak widać po kalkulacji wad oraz zalet koła zamachowe o podwójnej masie to kompromis pomiędzy ceną a niezawodnością.

Nasza firma często musi wyjaśniać Klientom, dlaczego wymiana sprzęgieł jest tak kosztowna w przypadku pojazdów wyposażonych w koła zamachowe o podwójnej masie. Aby uniknąć poważnych uszkodzeń koła dwumasowego, wadliwe sprzęgła powinny być wymieniane tak szybko, jak to możliwe. Po naprawie sprzęgła dwumasowe koło powinno zostać sprawdzone za pomocą specjalnego narzędzia. W ten sposób upewniając się, że jest ono sprawne i nie wymaga wymiany. Wielu specjalistów zaleca wymianę dwumasy przy wymianie sprzęgła, ponieważ wtedy dostęp do niego jest znacznie łatwiejszy.

Reasumując, zalety dwumasy są następujące:

  • mniej hałasu,
  • łatwiejsze przełączanie biegów,
  • znakomite tłumienie drgań,
  • długa żywotność,
  • stosunkowo małe wymiary,
  • zmniejszenie zużycia paliwa, ponieważ pojazd może pracować przy niższych obrotach.

Istotne jest zrozumienie zastosowania koła zamachowego oraz tego, co możesz dzięki niemu osiągnąć. Przed zakupem zawsze najlepiej jest porozmawiać z przedstawicielem www.reparts.pl.

Komentarze są wyłączone.