Regeneracja części kiedyś i dzisiaj
Regeneracja części kiedyś i dzisiaj
8 września 2018
Czy zakup regenerowanej sprężarki klimatyzacji to rozsądny pomysł?
Czy zakup regenerowanej sprężarki klimatyzacji to rozsądny pomysł?
16 września 2018
Pokaż wszystkie

Co zrobić, gdy dojdzie do zapchania filtra DPF/FAP?

Co zrobić, gdy dojdzie do zapchania filtra DPF/FAP?

Co zrobić, gdy dojdzie do zapchania filtra DPF/FAP?

Zapewne wielu kierowcom znane jest to nieprzyjemne uczucie, kiedy na zegarach zaczyna świecić się kontrolka i nie do końca wiadomo o co chodzi… Być może o zapchany filtr cząstek stałych. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z popiołu i sadzy. Dzięki temu zredukowana zostaje ilość szkodliwych substancji, które wydostają się z rury wydechowej. Filtry podlegają co prawda procesowi samooczyszczania, ale tylko do pewnego momentu. Kiedy dojdzie do zatkania, trzeba jak najszybciej odwiedzić mechanika.

Co zrobić, gdy dojdzie do zapchania filtra DPF/FAP?

Sposoby na poradzenie sobie z filtrami

Zarówno filtry DPF, zwane suchymi, gdyż pracują bez wykorzystywania dodatków do paliwa, jak i FAP czyli tak zwane mokre, ulegają zapchaniu. Można wówczas poddać je wypalaniu serwisowemu. Polega ono na podłączeniu pojazdu do komputera i wprowadzeniu silnika na wysokie obroty. Jeśli jednak okaże się to mało skuteczne lub właściciel auta po prostu nie zdecyduje się na nie, można wypróbować czyszczenie chemiczne. W tym przypadku stosowane są środki rozpuszczające sadzę, co oznacza, że zabieg ten niesie ze sobą ryzyko częściowego uszkodzenia filtra. Chemia może bowiem zadziałać również na jego wnętrze, które skonstruowane jest w taki sposób, by ograniczać emisję spalin. W związku z tym bywa, że pojawia się w końcu pewien pomysł, który teoretycznie pozwoliłby na pozbycie się problemów z filtrem DPF czy FAP raz na zawsze – może najlepiej go usnąć..? Zanim jednak wykona się ten krok, warto wziąć pod uwagę, że wycięcie filtra cząstek stałych to posunięcie antyekologiczne, a ponadto grozi za nie kara pieniężna. Czyli pozostaje zakup nowej części, co również wiąże się z niemałymi wydatkami? Okazuje się, że jest jeszcze inne rozwiązanie – regeneracja.

Regeneracja filtra DPF/FAP

Właściciel samochodu i zatkanego filtra DPF/FAP może udać się do warsztatu, który specjalizuje się w regeneracji albo kupić odnowioną część na wymianę. Jeżeli trafiła ona w ręce profesjonalistów, wówczas powinna charakteryzować się bardzo wysoką jakością i parametrami porównywalnymi z tymi, które cechują świeżo wyprodukowane filtry. Oczywiście regenerowane części są znacznie tańsze od całkiem nowych. Poza tym można powiedzieć, że wybierając je działa się na korzyść środowiska naturalnego ze zdwojoną siłą – po pierwsze stawiając na jazdę z filtrem oczyszczającym spaliny, po drugie decydując się na część, której przywrócenie do dobrego stanu nie wymagało zużycia tylu materiałów i energii, co produkcja nowej.

 

Komentarze są wyłączone.