Regeneracja części kiedyś i dzisiaj
Regeneracja części kiedyś i dzisiaj
8 września 2018
Czy zakup regenerowanej sprężarki klimatyzacji to rozsądny pomysł?
Czy zakup regenerowanej sprężarki klimatyzacji to rozsądny pomysł?
16 września 2018

Co zrobić, gdy dojdzie do zapchania filtra DPF/FAP?

Co zrobić, gdy dojdzie do zapchania filtra DPF/FAP?

Co zrobić, gdy dojdzie do zapchania filtra DPF/FAP?

Zapewne wielu kierowcom znane jest to nieprzyjemne uczucie, kiedy na zegarach zaczyna świecić się kontrolka i nie do końca wiadomo o co chodzi… Być może o zapchany filtr cząstek stałych. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z popiołu i sadzy. Dzięki temu zredukowana zostaje ilość szkodliwych substancji, które wydostają się z rury wydechowej. Filtry podlegają co prawda procesowi samooczyszczania, ale tylko do pewnego momentu. Kiedy dojdzie do zatkania, trzeba jak najszybciej odwiedzić mechanika.

Co zrobić, gdy dojdzie do zapchania filtra DPF/FAP?

Sposoby na poradzenie sobie z filtrami

Zarówno filtry DPF, zwane suchymi, gdyż pracują bez wykorzystywania dodatków do paliwa, jak i FAP czyli tak zwane mokre, ulegają zapchaniu. Można wówczas poddać je wypalaniu serwisowemu. Polega ono na podłączeniu pojazdu do komputera i wprowadzeniu silnika na wysokie obroty. Jeśli jednak okaże się to mało skuteczne lub właściciel auta po prostu nie zdecyduje się na nie, można wypróbować czyszczenie chemiczne. W tym przypadku stosowane są środki rozpuszczające sadzę, co oznacza, że zabieg ten niesie ze sobą ryzyko częściowego uszkodzenia filtra. Chemia może bowiem zadziałać również na jego wnętrze, które skonstruowane jest w taki sposób, by ograniczać emisję spalin. W związku z tym bywa, że pojawia się w końcu pewien pomysł, który teoretycznie pozwoliłby na pozbycie się problemów z filtrem DPF czy FAP raz na zawsze – może najlepiej go usnąć..? Zanim jednak wykona się ten krok, warto wziąć pod uwagę, że wycięcie filtra cząstek stałych to posunięcie antyekologiczne, a ponadto grozi za nie kara pieniężna. Czyli pozostaje zakup nowej części, co również wiąże się z niemałymi wydatkami? Okazuje się, że jest jeszcze inne rozwiązanie – regeneracja.

Regeneracja filtra DPF/FAP

Właściciel samochodu i zatkanego filtra DPF/FAP może udać się do warsztatu, który specjalizuje się w regeneracji albo kupić odnowioną część na wymianę. Jeżeli trafiła ona w ręce profesjonalistów, wówczas powinna charakteryzować się bardzo wysoką jakością i parametrami porównywalnymi z tymi, które cechują świeżo wyprodukowane filtry. Oczywiście regenerowane części są znacznie tańsze od całkiem nowych. Poza tym można powiedzieć, że wybierając je działa się na korzyść środowiska naturalnego ze zdwojoną siłą – po pierwsze stawiając na jazdę z filtrem oczyszczającym spaliny, po drugie decydując się na część, której przywrócenie do dobrego stanu nie wymagało zużycia tylu materiałów i energii, co produkcja nowej.

 

Komentarze są wyłączone.